Sencor istorija
KILMĖ
SENCOR prekės ženklo istorija prasideda 20 metų iki paties ženklo atsiradimo. Tuomet Japonija sprendė klausimą, kaip prikelti karo nuniokotą ekonomiką, ir viena iš pasirinktų krypčių buvo vyriausybės remiamos investicijos į patentų ir technologijų įsigijimus JAV bei Europoje. Japonams investavus daugiau nei milijardą tuomečių dolerių, sušvito šviesaus ekonominio klestėjimo pažadas - elektronika. Šalia prieškario bendrovių (Panasonic, Hitachi, Sharp), steigėsi naujos - Sony, Akai, Sanyo, Aiwa, o 1969 m. - SENCOR. Būtent septintojo dešimtmečio pabaigoje – didelių pokyčių pasaulyje metu, Japonija ir jos elektronikos bendrovės sprendė kertinį iššūkį - importuojamos technologijos nebegalėjo patenkinti paklausos, prasidėjo ekonominis nuosmukis. Tačiau Japonija su iššūkiu sėkmingai susidorojo plėtodama nuosavą mokslinę bazę bei investuodama į naujų krypčių tyrimus. Tai buvo pagrindas padėjęs atsirasti naujoms technologijoms bei gaminiams. Prasidėjo Japonijos technologijų aukso amžius.
1969
METAI, PAKEITĘ VISKĄ
Rašytojo Robo Kirkpatriko žodžiais – „1969-ieji – metai, kurie pakeitė viską". Žmogus žengė pirmuosius žingsnius Mėnulyje, tyrėjai pasiuntė zondus užkariauti Veneros. Gimė internetas - prie tinklo buvo prijungtas pirmasis kompiuteris. Persodinta pirmoji dirbtinė širdis. Įsibėgėjo karas Vietname, o spontaniškos antikarinės demonstracijos darėsi vis stipresnės ir pasiekė kulminaciją Vudstoko festivalyje.
Punk ateina į gyvenimą ir į muziką... Būtent šiuo – įdomiu, dinamišku ir revoliucingu metu, Japonijoje įkuriama SENCOR kompanija. Tūkstančio širdžių prekės ženklas (SEN japoniškai reiškia tūkstantį, COR lotyniškai - širdį). Nes tai metas – kuomet visi komandos nariai turi įdėti visą širdį į tai, ką daro. Tik taip buvo pasiekiama sėkmė 1969-ųjų Japonijoje. Drąsios širdys, beribis noras ir aiški vizija veikė išvien su tradicine japonų disciplina, darbo etika ir perfekcionizmu. Logotipe atsirado maža raudona saulė (raidė "O"). Tai vienas reikšmingiausių simbolių Japonijoje, tekančios saulės šalyje. Tačiau SENCOR šis "raudonas taškas" reiškė įsipareigojimą, gaminių kokybe pasivyti geriausią reputaciją turinčius lyderius (tuo metu elektronikos srities ikona buvo "Blaupunkt" su savo legendiniu mėlynu tašku logotipe).
1970--ieji
PLĖTRA
Septintajame dešimtmetyje pasaulis išgyveno naftos krizę, tačiau Japonijos elektronikos kompanijos ir toliau kilo. SENCOR buvo viena iš jų. Kompanija turėjo aiškią kryptį. SENCOR suprato, jog kokybė elektronikos sektoriuje buvo absoliuti būtinybė. Greta to SENCOR pasiūlė novatoriškus sprendimus, plačią produktų ir jų spalvų gamą, kitokį ir originalų dizainą, unikalias savybes bei prieinamumą. Nuo pat pradžių SENCOR dėmesys buvo sutelktas į žmones kasdienių rūpesčių sprendimą, o ne į statuso ieškančių, kolekcininkų ar snobų įgeidžius. Taip SENCOR sulaukė sėkmės ne tik tėvynėje, bet ir pradėjo eksportuoti į Aziją ir Europą, palaipsniui išplėtė savo veiklą į visus penkis žemynus. SENCOR kasetiniai grotuvai ir automobilinės stereosistemos tapo hitu Didžiojoje Britanijoje, o greitai užkariavo ir likusią Europą. Vienas didžiausių SENCOR inovacijų - pirmasis rinkoje daugiapakopis stereo juostų grotuvas pristatytas 1972 m. SENCOR kūrėjai greitai pasiūlė ir kitas revoliucines technologijas, įskaitant kasetinių grotuvų "reverso" funkciją, įrašinėjantį dviejų dekų kasečių grotuvą, "Mobile Hi-Fi" - vieną pirmųjų nešiojamųjų Hi-Fi sistemų su "Dolby NR®" triukšmo mažinimo sistema. SENCOR dėka Europoje atsiranda nauja karta automobilinių stereosistemų, įskaitatnt ir visiškai naują gaminį - automobilinę stereosistemą su kasečių grotuvu.
GAMINIAI TURINTYS SIELĄ, SUKURTI ĮDEDANT ŠIRDĮ
Technologijos nebuvo vienintelė varomoji jėga, lėmusi SENCOR sėkmę. Didelė sėkmės dalis ir minėta širdis. SENCOR dėjo visas pastangas, jog žmonėms patiktų naudotis gaminiais. Todėl buvo labai svarbu, kad gaminiai būtų originalaus ir įdomaus dizaino, patogūs naudoti ir intuityvūs, kad nesitenkintų šalta elegancija, o priešingai - būtų įvairių spalvinių variantų, suteikiančių vartotojams galimybę išreikšti savo asmenybę, kuriančių žmogaus ir technologijos ryšį. Tuometis SENCOR šūkis „Kodėl neturėtumėt mėgautis savo elektroniniais prietaisais?“ galioja iki šiol.
1990s
PERSIKĖLIMAS Į EUROPĄ
Dešimtajame dešimtmetyje SENCOR tapo Europos kompanija. Valdoma iš Europos, produktai gaminami Azijoje ir Europos, tačiau širdis taip ir liko Japonijoje. Pasikeitė SENCOR logotipas, tačiau ištikimybė Japonijos technologinį stebuklą sukūrusiai tradicijai – nepakito, ir toliau sekama įkūrėjų numatyta darnios inovacijos tradicija. Logotipo raidės tapo smulkesnės, bet SENCOR vizija ir ambicija nesumažėjo. Pamatu SENCOR ateičiai tapo japoniškų tradicijų ir kokybės derinimas su europietišku verslo modeliu. Širdis vėl užima vietą pirmoje eilėje. Ir klysta tie, kas teigia, jog versle emocijoms ne vieta.
Šiandien
ĮVAIROVĖ IR INOVACIJOS
Šiandien SENCOR prekinis ženklas yra sutelkęs dėmesį į kelias pagrindines tendencijas ir tuo yra išskirtinis pasaulinėje rinkoje. Pirmasis išskirtinumas – itin plati gaminių gama. Kaip ir septintajame dešimtmetyje Japonijoje, taip ir trečiojo tūkstantmečio pradžioje - visame pasaulyje (dabar SENCOR tiekia gaminius daugiau kaip 55 pasaulio šalims) – SENCOR atidžiai stebi kintantį gyvenimo būdą bei žmonių reikmes ir nuolatos siūlo naujus aktualius sprendimus. Taip plečiamas gaminių asortimentas perkopė tūkstantį gaminių šešiose kategorijose (virtuvės technika, prietaisai sveikatai ir grožiui, audio – video prekės, planšetiniai kompiuteriai ir telefonai, biuro įranga bei automobilinė elektronika,). O naujovės asortimentą papildo kiekvieną mėnesį. Taigi, kol kiti prekių ženklai nuolat kalba apie inovacijas, SENCOR jas diegia savo gaminių asortimente.
DIZAINAS IR SPALVOS
Ne mažiau svarbus ir dizainas. Ir produktų, ir jų pakuočių. Aktualioms produktų kategorijoms SENCOR siūlo plačiausią spalvų asortimentą. Spalvos puikiai dera tarpusavyje, todėl kiekvienas, perkantis net ir dešimt skirtingų tos pačios spalvos prietaisų, pavyzdžiui, "lelijų raudonumo", gali būti tikras, kad visi prietaisai bus to paties atspalvio. SENCOR padeda praskaidrinti blankiai melancholiškas ir konservatyvias virtuves bei butus, įnešant spalvų ir individualumo. Dabar dar paprasčiau atskleisti savo asmenybę tiesiog pasirenkant mėgstamą spalvą. Taip gimsta žmogaus ir technikos ryšys, sutvirtintas funkcionalumo, patogumo bei puikaus aptarnavimo. Ir, žinoma, prieinamumo, nes kalbant apie kainų politiką, SENCOR laikosi klasikinės taisyklės: Kokybė už tinkamą kainą - nė cento daugiau! SENCOR požiūris į pakuotės taip pat yra netradicinis ir individualizuotas. Pakuotė, jos nepradarius, tiksliai atvaizduoja viduje esantį gaminį bei jo spalvą.